اهمیت ضمیر ناخودآگاه در موفقیت ان ال پی
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

 

اصل اول: اهمیت ضمیر ناخودآگاه در موفقیت
ضمیر ناخودآگاه به عنوان بخشی از وجود انسان نقش بسیار مهمی در رسیدن یا نرسیدن به اهداف دارد. «زیگموند فروید» ذهن را به کوه یخی تشبیه کرد که بخش خودآگاه و خودآگاه آن نوک کوه یخی است که بیرون از آب است. او می گوید بخش بزرگی از ذهن ما پنهان است. ضمیر آگاه کل مسئله را تحلیل و بررسی نمی کند و به نکات مخفی آن دسترسی ندارد.

مثلاً اگر به او بگویید «خسته نباشید»، «خسته نباشید» را نمی فهمد، اما «خسته» را محاسبه می کند. این کلمات را حتما بارها از گویش دورو و باری شنیده اید: «نمی خوام برم اونجا!»، «دستی برای امضای این قرارداد ندارم!» یا اینکه «از اولش این حس رو داشت که من نمیتونم» و جملاتی از این دست که حتما به گوش شما رسیده است.

به عبارت دیگر، اینها توافق یا عدم توافق ضمیر ناخودآگاه یک فرد است. تکنیک های زیادی برای کنترل بخش بزرگی از ناخودآگاه شما وجود دارد. اگر بتوانید به ضمیر ناخودآگاه فشار بیاورید، احتمال موفقیت شما دو برابر خواهد شد. در حالی که بیشتر اوقات به طور پیش فرض، ضمیر ناخودآگاه (ضمیر نیمه خودآگاه) بیشتر به سمت منفی گرایی تمایل دارد تا چیزهای مثبت.

 

تقصیر شما نیست که ضمیر ناخودآگاه اینگونه است، به خیلی چیزها بستگی دارد. به عنوان مثال، والدین ما می خواهند ما را در شرایط کاملاً ایمن بزرگ کنند و به ما اجازه ریسک نمی دهند. اما اگر آن را تغییر ندهید، تقصیر شماست.

نکته قابل توجه دیگر در مورد ضمیر ناخودآگاه این است که دوست دارد شما را از درد و سختی دور نگه دارد، بنابراین به شما اجازه نمی دهد ریسک های جدیدی را بپذیرید یا خود را به دردسر بیاندازید. احتمالاً این ضمیر ناخودآگاه شماست که شما را دوست دارد. با این حال، این عشق برای شما فایده ای ندارد، پس دست به کار شوید و بر او غلبه کنید.

اصل دوم: راه حل همه مشکلات در خود شماست
این آیه از حضرت حافظ به وضوح بیان می کند که چگونه انسان ها می توانند به توقف خود منتهی شوند:

بین عاشق و معشوق هیچ حائلی نیست، خودت حجاب محافظی

راه حل همه مشکلات در درون خودتان است

آشنایی با فرآیند حل مسئله می تواند تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار شما داشته باشد. آنچه برای موفقیت در یک تجارت و غلبه بر مشکلات آن اهمیت اولیه دارد، توانایی شما در درک زمینه، تعریف صحیح، یافتن راه حل و انتخاب مناسب ترین راه حل از بین روش های موجود است.

اصل سوم: برای انجام هر کاری نیاز به برنامه دارید
داشتن یک نقشه خیالی باعث می شود که ذهن بداند چگونه داده ها را واقعا پردازش و به خاطر بسپارد. نقشه ها را می توان در تمام جنبه های معیشتی، برای بهبود یادگیری، تفکر دقیق تر و بهبود عملکرد انسان استفاده کرد.

 

اطلاعات بیشتر در سایت ناهید نایتی 





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: